18 Şubat 2012 Cumartesi

Alyans/ Yüzük Seçimi

Alyans, kadın ve erkek arasındaki sonsuz sevginin, sonsuz mutluluğun, sonsuz beraberliğin ve sonsuz bağlılığın simgesi olarak yüzyıllar boyunca kullanılmıştır.
Mısırlılar evlilik bağını simgeleyen ilk yüzüğü bitki saplarını kullanarak yapmışlardır. Yüzüğün yuvarlak olması hiç bitmeyen sevgiyi ve aşkın devamlılığını temsil etmektedir. 
Ayrıca Mısırlılar sol elin dördüncü parmağından kalbe kadar hiç kesilmeden giden bir damar (Vena Amoris- aşk damarı) olduğuna inanıyorlardı. Bu inanış alyansın bu parmağa takılmasında etken olmuştur.
Evlilik bağının simgesi olarak yüzyıllar boyu birçok kıymetli materyal kullanılmıştır. Pırlanta ise kullanılmaya ilk olarak 1477 yılında Avusturya Arşıdükü Maximilian’ın Burgonyalı Mary’ye hediye ettiği yüzük ile başlamıştır. O devirlerde erkekler alyans kullanmıyorlardı ama günümüzde pırlantalı alyans bayanlar, sade alyans ise beyler tarafından tercih edilmektedir. (http://www.db-dizayn.com)

Nişan alışverişi sırasındaki en önemli şey alyanslar. Benim gibi mümkünse ömür boyu değiştirmeden kullanayım diye düşünüyorsanız, alırken çok seçici ve dikkatli olmak gerekiyor. 

Ben çarşıya çıkana kadar kuyumcuların bu kadar uçsuz bucaksız gibi gözüken bir dünya olduğunu düşünmemiştim. Sanırım biz bir kaç haftasonunu alyans bakmaya harcadık. Bir noktadan sonra kapalıçarşıdaki hatta bazı markalardaki ürünlerin aynı olduğunu görüyorsunuz ama farklı bir şey bulma umudu sürüyor.

Aslında etrafınıza baktığınızda kimin hangi dönemde evlendiğini tahmin edebilirsiniz. Aynı dönemde evlenenlerin alyansları da aynılık gösteriyor. 50'lerdeki incecik yuvarlak hatılı alyanslar gittikçe kalınlaşmış. Günümüzde biraz daha sert hatlar ortaya çıkmaya başlamış. Biz gezdiğimizde bayan yüzüklerinde genellikle taş işlemelerin mevcut olduğunu gördüm. Ben çok taş sevmeyen garip kadın grubu içinde yer aldığımdan, kuyumcularla garip dialoglar yaşadım. Bu taş işlemelerin bir kısmı gerçek pırlanta bir kısmı ise cam taşlardan oluşuyor. Bu tipte yüzük yapan firmaların bir kısmı düşen taşlar içn garanti verirken, bir kısmı ise sizin sorumluluğunuza bırakıyor. Bazı yerlerde erkek yüzüklerinin küçük numaralarını da bayan için verebiliyorlar. Bu sayede taşlı modellerden birini beğenip, taşsız yüzük istiyorsanız, isteğiniz gerçekleşmiş oluyor.

Genel anlamda alyanslara bakmaya başlarsak; biz beyaz altın alyans almaya karar vererek gezmeye başlamıştık ama sarı altından alyans alıp çıktık. O yüzden baştan kafanızda renk belirlemeyin derim. İlk gittiğiniz bir kaç kuyumcuda her türlü alyansı deneyin ki elinizde hangi renk daha iyi duruyor, ne tipte bir yüzükle daha rahat ediyorsunuz öğrenin. Kafanızda oluşturduğunuz fikirler karşılaştıklarınızla örtüşmeyebiliyor. Renk ve ortalama bir model belirledikten sonra kapalıçarşının altını üstüne getirmeye hazırsınız. =) Gezdiğiniz zaman göreceksiniz ki her bürçeye göre yüzük bulabilmek mümkün. Beğendiğiniz modelin fiyatı yüksek gelirse de moralinizi bozmayın. Çarşıdaki bir çok yer sizin tarifiniz ya da gösterdiğiniz fotograflardaki ürünleri yapabileceklerini söylüyorlar. Bunun yanısıra beğendiğiniz yüzüklerin daha düşük gramajlısını yapıp yapamayacaklarını da sorabilirsiniz. Zaten bazı yerler siz sormadan bu tarz önerilerde bulunuyorlar. Renk konusunda da çok sıkıntınız olmasın, her modelin her rengini yaptırabiliyorsunuz. Yüzüklerin renginin değiştirilip size verilmesi yalnızca yarım saat sürüyor.


Erkek ve bayanın aynı ürünü beğenmesi gerçekten zor bir iş özellikle de her gün takacağımızı, bizi temsil edeceğini düşündüğümüzde. Özellikle de erkeğin yüzük takmasının daha zor olduğunu düşünüyorum. Kuyumcular genelde ön tercihi bayanların yaptığını erkeklerin aradan eleme yaptıklarını söyledi ama ben ön elemenin erkek arkadaşım tarafından yapılmasını tercih ettim. O takabileceği yüzükleri önce ayırdı bn de onun içerisinden beğendiğim modelleri belirledim. Bu sayede de daha sonra ebn bu yüzüğü takamayacağım bahanesini yok etmiş oldum. =)

(Fotograflar Google ve arişin sitesinden alınmıştır. )


1 yorum:

  1. Burada görmek gitmek Bu benim ilk kez ve ben bir yerde her şeyi okumak gerçekten hoş duyuyorum.
    SÖZ YÜZÜGÜ

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...