11 Eylül 2011 Pazar

Yaz bitti, bakım zamanı geldi

Yazın son günlerine geldik, artık bugünlerde deniz, kum, güneş üçlüsünü tadını iyice çıkarmak gerek. Kışın kapandığımız mekanlara geri dönüş vakti yaklaşıyor ne de olsa. Ben de emekli hayatımdan vazgeçip normal bir yaşama geçiş yapacağım sanırım artık. Yazlığa geçtiğimizden beri ev, sahil, çaybahçesinde okey turnuvaları haricinde aktivitede bulunmadım. (2 haftada bir gidilen düğünler hariç :) ) Normal hayata geçmek için kendimi bakıma almanın da zamanı geldi. Kozmetik bakım ürünleri ile pek arası olan biri değilim. Normal bir cilde sahip olmanın avantajının yanında alerjik bünyeye sahip de olunca uzak durmak en güzeli oluyor zaten. 

Yaz boyunca dikkat edebildiğim tek şey güneş ve denizin etkisiyle cildimin zarar görmemesi için koruyucu güneş yağları ve nemlendirici krem kullanmak oldu. Artık başlasın maskeler, bakımlar. Hem ekonomik hem doğal hem de pratik olarak yüzüm için kil maskesi uyguluyorum. Aslında hazır olarak satılan maskeler de var ancak dayanıklılığı arttırmak için kullanılan kimyasallar vs de olunca evde hazırlamayı tercih ediyorum. (Kil bazı marketlerde ya da aktarlarda rahatlıkla bulunabiliyor) 1 tatlı kaşığı kile göz kararı su ekliyorum. Burada önemli olan sürülemeyecek kadar koyu, yüzde durmayacak kadar sıvı olmaması. İçine 1-2 damla kadar da zeytinyağ ekliyorum. Bir süre sonra yüzde gerilme hissi olmaya başladığında iyice kurumuş mu diye kontrol ediyorum(ortalama 15-20 dalkikada kuruyor) Ve ılık su ile çıkarıyorum. Daha sonra cildimi gülsuyu ile yıkayıp, nemlendirici krem sürüyorum. Kil maskesi gözenekleri temizliyor, siyah nokta ve sivilce problemi olanlar tarafından özellikle tercih edildiğini duymuştum.  Yağlı cilde sahip olanlar haftada 1-2 kez uygulayabilirler. Ben cildimin durumuna göre haftada ve ya 15 günde bir kullandığımda yeterli oluyor.

Hazır bakımdan bahsetmişken, çatlayan dudaklar için ise en büyük çözüm vazelin. Nedenini bilmediğim şekilde dudaklarım aşırı çatlıyor. Kullandığım dudak kremleri, yağlar vs hiç biri ile çözüme ulaşamadım. Bir arkadaşımın önerisi ile vazelini denediğimde sonuca ulaşabildim. Hatta uyumadan önce sürüldüğünde sabah silikon yaptırılmış dudaklarla uyanabiliyor insan =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...