3 Kasım 2016 Perşembe

Anne Sütü Mamaya Karşı

Batu 4350gr olarak dünyaya gözlerini açtı. Genel anesteziden dolayı ayılamadığım için ilk etapta mama vermek durumunda kaldık. Sonrasında emzirsem de hemşireler bebeğin iri olduğunu bu nedenle de daha kolay sarılık olabileceğini belirttiler. Sarılık ihtimaline karşı ise mama vermemiz gerekiyor dediler. O anın sersemliğiyle, bebeğime bir şey olacak korkusu ile her denilene evet diyebiliyorsunuz. Bu şekilde mama anne sütü döngüyle beslenerek hastaneden taburcu olduk. Eve geldiğimizde daha önce duyduklarım gibi gak dese emzir guk dese emzir kuralını uyguladım. Emzirmekten göğüslerim acısa da vazgeçmiyordum. Bir kaç gün sonra çocuk doktoruna gittik. Doktor, bebek iri olduğu için sütümün ilk etapta yetmediğini bebeğin çok kilo verdiğini günde 3 defa mama vermem gerektiğini söyledi. O zamanlar şimdiki kadar okumuş olmadığım için doktorun bu dediğini kabul ettim. Zaten 5 gün sonra tekrar kontrole gidecektik. Gün gelip yeniden doktorun kapısını çaldığımızda, bebeğimin çok kilo vermiş olduğunu, sütümün yetmediğini, zaten bir çok annenin sütünün ilk 1 ayın sonunda kesildiğini çok direnmemin anlamı olmadığını söyledi, bana. Tıbbi olarak hiç bir mantığı olmayan bu cümlelerin bir lohusanın üzerinde yarattığı durumu ancak başka bir lohusa anlayabilir. Kendisinin de çocuğu olduğunu söyleyen bu kadın doktorun neden bu kadar acımasız, ve anne sütü karşıtı olduğunu hala anlayabilmiş değilim. Doktorumuz yeni doğan bir bebek için 30cc mamanın da yetmeyebileceğini, çocuğum içmeye devam ediyorsa, 60 gerekirse 90 cc bile mama verebileceğimi söyledi. Eve geldiğimizde ben ne dersem diyeyim, susmayan bir bebek ve bu cümlelerin ardından sürekli mama vermemiz gerektiğini söyleyen bir sürü insan. Karşılarında ağladım mı bilmiyorum ama içime çok ağladım ben. Bir annenin çocuğuna yetememe hissi, gerçekten kötüydü. Zaten kısa bir süre önce de gerektiği gibi dünyaya getirememiştim onu. Üzerimdeki baskılar devam eder ve ben direnmeye çalışırken, eşime bebeği alıp sağlık ocağına gidelim dedim. Orada hala gördükçe içim ısınan ebemizin yanına gittik. Ona durumu ayrıntılarıyla anlattım. Bana sadece şunu söyledi sakın o kadar mama verme. Yapacağın tek şey gerekirse 24 saat çocuğunu emzireceksin, sütün öyle artar, zaten bebeğin kilosu belli bir oranda azalacak, üzülmeni gerektiren hiç bir şey yok. Bunu eşim de duyduğundan evde üzerimdeki baskı azalmıştı. Aynı dönemde sütüm nasıl artar diye araştırmadığım hiç birşey kalmadı. Malt içecekleri gidiyor, protein ağırlıklı yiyecekler geliyor, bol su, bitki çayları, süt arttırıcı çaylar, yeşillikler, bol uyku.... Bir yandan günde bir defa da olsa mama vermeye devam ediyoruz. Günler geçti biz yeni bir çocuk doktoru bulduk ve ona gittik. Doktor bebeğn kilosuna baktı ve siz neyle besliyorsunuz bu çocuğu dedi. Durumu, olanları anlattım. Bebeğim kilo veriyor derken, alması gerekenden çok daha fazla kilo almıştı. Doktorumuz, sütün yetmiyor diyen herkese kulaklarını tıka, gayette güzel sütün var, bundan sonra mama yok dedi. Bu cümleyi duydum ya dünyalar benim oldu. 

Eğer nasıl artar sütüm diyen bir anne okuyorsa bu yazıyı, emin ol artar. Yeter ki inan kendine, göğüslerin yara da olsa emzir, silikon uçlar acıyı epey azaltıyor. Bebek yapım bakım onarım sitesinde Tomris'in Emzirme notlarını oku. Ve yine emzir hep emzir. Mama bir kısır döngü, verdikçe sütün azalır, çünkü bebek daha geç acıkır, daha az emmeye başlar. Ben sütün kesilecek denilen bir anne olarak, bebeğimi emzirirken bir o kadar da süt sağıp saklayabildim. Emin ol sen de yapabilirsin,Olmuyorsa da emin ol dünyanın sonu değil.  O yine senin en kıymetlin ve sen elinden gelenin en iyisini her zaman yapacaksın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...