9 Kasım 2016 Çarşamba

Süt Arttırmak İçin

Doğum sonrası ilk dönem bu çocuk nasıl emecek, sarılık olmasın, sütüm  nasıl artar gibi kaygılar eşliğinde geçiyor.

Herkes süt arttıracağını söylediği gıdalarım önermeye başlıyor. Öncelikle ne yazık ki şeker ve şekerli gıdalar ne yazık ki süt artışı konusunda hiç etki etmiyor. Ancak tabii çok şeker tüketirseniz susayıp bol su içerseniz ve dolayısıyla sütünüz artabilir. Ama bunun dışında hiç bir etkisi yok.

Tüketeceğiniz gıdaların süt yapmasının yanı sıra gaz yapmaması hatta bebeğin gazını azaltması gerekiyor. Ben süt arttırmak adına marketlerde satılan granül çayları da denedim, pazardan aldığım sebzeleri de. Bence ürünlerin her vücuda etkisi farklı sanırım.

Anne sütü arttırıcı çay: Etrafımda bir çok kişinin çok etkili dedikleri anne sütü arttırıcı çayların benim üzerimde hiç etkisi olmadı. Yalnızca doğal beslenmeye çalıştığım bu dönemde vücuduma gıda boyası kattım.

Malt içecekleri: Anne sütü arttırmak için özel üretilmiş olanları ben çok şekerli geldiği için içemedim. O dönem deli gibi tatlı tüketmeme rağmen bunlardan içmeye çalıştığımda gezim yanıyordu. Bu içecekler yerine normal marketlerde satılan Maltana diye bir marka var, bir kaç farklı aromalı hali satılıyor. Bence diğer markalara göre daha içilesi idi. Hem fiyat olarak da diğerlerinden çok daha uygum. Etki olarak ise bende tamamen aynıydı.

Et-Balık-Yumurta: Doğum yaptığım günden beri hem vücudumun ihtiyaç duyduğu proteini almak hem de süt kalitesini arttırmak adına her sabah 1 adet yumurta yedim. Bu nedenle yumurta doğrudan süt arttırır mı bilmiyorum. Ancak doktorun bana verdiği bilgiye göre kalitesini arttırdığı bir gerçek. Gün içerisinde et özellikle de balık yediğimde hissedilir biçimde sütümün arttığını farkettim. 

Yeşil Sebzeler:  Herkes söylüyor, bol bol yemenin hiç zararı olmayacak besin grubu. Bol bol salata ile en kötü ihtimalle sağlıklı beslenmiş olunacağından, denemekte yarar olan süt arttırıcı grup.

Bulgur: Yine bir çok insanın kesinlikle süt arttırıyor dediği yiyecek. Besin değeri olarak etkisi var mı bilmiyorum gerçekten. Ama ben de bol bol yedim. Su içmeyi sağladığı için bile süt arttırıyor olabilir.

Uyku: İşte protein ile birlikte etkisi en çok görülen süt arttırıcı. Yeni anneyim nasıl uyuyacağım diyebilirsiniz. İnsan diyor biliyorum :) Evin işlerini boşverin, bırakın bir süre sizin için başkaları yapsın. Eşinizden destek isteyin; mesela haftasonları sabah bebeğinizi emzirdikten sonra 1-2 saat eşiniz baksın ve siz kesintisiz uyuyun. 

Bebeğinize yakın uyumak: Uzmanlar tentene temas gibi aynı odada bulunmak ve uyumak için de süt arttırıcı etki yarattığını söylüyorlar. Sanırım vücudunuz bebeğinizin o mis gibi kokusunu aldıkça, daha çok onu beslemek istiyor.

Duş Almak: Sıcağa yakın ılık duş almak, süt kanallarınızı genişleteceğinden sütünüz artacaktır. Bu bilgiyi bana bir ebe vermişti.

Bunların yanı sıra, emzirme kampı yapabilirsiniz.Emzirme kampı ile ilgili detaylı bilgi için; Tomris'in emzirme notlarını okuyabilirsiniz. Unutmayın bebeğiniz ne kadar çok emerse, sütünüz o kadar çok artacaktır. Bebeğiniz uzun süreli uyuyorsa bu arada pompa yardımı ile sütünüzü sağarak, vücudunuzda talep yaratabilirsiniz. Çünkü göğüsleriniz dolu olduğunda vücut üretim yapmıyor. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...