14 Mayıs 2012 Pazartesi

Prenses olmak çaba ister =)

Evlilik hazırlıkları demek, normal de sıraya sokup yapacağınız bir sürü işi bir arada yürütmek demekmiş. Mobilyalarla boğuşurken bir yandan da gelinlik bakmaya devam ettim. Belki de düğün öncesi en büyük sıkıntılardan biri, bir defa oluyor ve mükemmel olmalı düşünceleriyle alınan gelinlik. Tabii bir de hayaller var ki ucu bucağı bitmiyor. Bu noktada hayalle gerçeği buluşturmak da caba istiyor. 

2 aydır parça parça gezdim, çok derinlemesine gezdim mi, ben de bilmiyorum. Ama gezme deneyimlerimi paylaşmak en azından gezmeye başlamamış olanlar için vakit kazandırmak isterim. Gezdiğim her yeri yazmam mümkün değil, zaten herkesin beklentisi ve de zevki farklı olacağından yalnızca dikkatimi çok çeken olaylardan bahsedesim var.

 1- Akay: Ben ilk olarak Akay'ın Altıparmak şubesine gitmiştim. Kesinlikle ilk defa gelinlik bakıyorsanız, oraya gitmenizi tavsiye ederim. Bir çok moda evinin aksine bir şeyler satmak için değil, sizin mutlu ve güzel olmanız için çaba sarf ediyorlar. Ben yalnızca dantelli ve çok abartılı olmayan bir model istediğimi biliyordum. Oraya gittiğimde anlatarak, deneterek kafanızda tam bir fikir oluşturuyorlar. Ve kendinizi gelinlikle gördüğünüzde gözleriniz kamaşıyor. =) (bazen biraz megaloman olabilirim değil mi? ) Benim fiyatlar konusunda tedirginliğim vardı, doğrusu. Bütçeyi ne kadar aşar, aşar mı sorularım vardı ama konultuğumuzda aslında piyasaya göre gayet normal olduğunu farkettim. Daha sonra gezdiğim yerlerde burada edindiğim bildilerden epey faydalandığımı söyleyebilirim. Ayrıca her şubesinde farklı ürünler olduğunu da göz önünde bulundurun derim. Sonrasında Altıparmak'ta gördüğüm gelinlikçilere sırası ile girdim diyebilirim. Ancak adı duyulmamış yerlerde gördüğüm kumaşlar doğrusu beni çok tatmin etmedi ve dikimlerine de ne kadar güvenebileceğimi bilemedim. Aynı zamanda fiyat karşılaştırması yaptığımda da çok ünlü yerlerle arada çok da büyük farklar olmadığını söyleyebilirim. Aradaki 200-300liralık fark için risk almaktansa pazarlık yapmak çok daha sağlıklı olabilir. 

2- Ahu Alnıpak: Altıparmak'ta bir diğer beğendiğim gelinlikçi de Ahu Alnıpak. İlk önce öylesine bir bakmaya gitmiştim, beğendiğim modeller de olmadı değil. Daha sonrasında nişanlımın kuzeni gelinliğini orada diktirip, çok da memnun kalınca tekrar bakmaya gittik. İyi ki de gitmişiz, çünkü bir çok yeni model ile karşılaştık. Tamamen dantel işlemesi olan gelinlik için dışarıda normal bir gelinlik için isteyebilecekleri fiyatlardan söz ettiklerinden cidden çok mutlu oldum. (ama gelin değil miyim, hala kararsızım =) )

3- Taç Gelinlik:  Büyük bir hevesle buraya da bakmak istedim. Ama kendilerinin çok sıcak kanlı olduğunu söyleyemeyeceğim. Tezgahta domates satar gibiydiler bana karşı ya da canları o gün satış yapmak istemiyorlardı, bilemeyeceğim artık. Annemle ilk gittiğimizde bizi kapıdan içeriye bile almadılar, içeride temizlik olduğunu başka bir zaman gelmemizi söylediler. Sonrasında oradan giderken bir tanıdığımız, bildiği iyi bir gelinlikçi olduğunu oraya bakmamı istediğini söyleyerek yine bizi oraya götürdü. Normalde asla geri gitmezdim ancak öyle bir olay olunca bir şey demek istemedim. Bizi biraz somurtarak içeriye aldılar. İçerideki bayana nasıl bir gelinlik istediğimi tarif edip modelleri görmek istediğimi söyledim ancak kendisi bana öncelikle katalogtan beğenmem gerektiğini söyledi. Kataloglarda beğendiklerimi gösterdiğimde ise hiç birinin ellerinde olmadığını eğper almak istiyor isem sipariş verdiğimde o ürünlerin buraya getirileceğini söyledi. Zaten böyle bir tavırdan sonra öyle bir yere güvenip dikim yaptırmanın büyük risk olacağını düşünüyorum. İnsanların nasıl öyle bir yerden övgüyle söz ettiğini de anlayabilmiş değilim...

4-Kırçiçeği: Kırçiçeğindeki gelinlikler konusunda kesinlikle olumsuz bir şey diyemeyeceğim hatta ve hatta bayıldım diyebilirim ancak fiyatları ne yazık ki benim ayırdığım bütçeyi aşıyordu. 

5-Neşem Gelinlik: Neşem' e gittiğimizde ise hem fiyatlar uygundu hem de güzel modeller vardı. Genellikle Pronovias'ın modellerini çalışmışlardı. Benim Pronovias'ta özellikle yıllardır çok beğendiğim bir model vardı onu sorduğumda haftaya getireceklerini dikişte olduğunu söylediler. Ortalama bir fiyat bilgisi istedim. Sonuçta bir şeyin güzelliği kadar bütçenize uygunluğu da çok önemli. Verdikleri fiyatta bana çok uygun geldiğinden tekrar gelinliğe bakmaya gittim. Denedim çok da hoş bir dikim yapmışlar. Ancak fiyat konusuna geldiğimizde şok yaşadım. Çünkü bana daha önce verdikleri fiyatın tam 2 katını istiyorlardı. 300-500 liralık bir artış önemsenmeyebilir ancak bu kadar fark biraz anormal geldi. Konuştuğumuzda da indikleri fiyat eski fiyata yaklaşmadı bile. Belki önceden fiyat vermemiş olsalardı, verdikleri fiyata o ürünü alabilirdim ancak bir ürünü çok beğendiğimi belli ettiğim için ekstra bir bedel ödemek tam bir soygun gibi geliyor bana. Bu nedenle oradan bir ürün alacaksanız, çok alıcı olduğunuzu belli etmeden yapın pazarlığınızı derim. 

Bunların dışında Aysira, Mediha Cambaz gibi yerlere de gittim. Mediha Cambaz'dan daha önce alışveriş yapan bir tanığım olsaydı orayı da tercih edebilirdim. Gayet hoş yaklaşımları var ancak ben biraz pimpirikliyim. Bunların dışında Yeliz Sarı' ya da uğramayı düşünüyorum. Baştan beri aklımda olup gitmediğim bir orası kaldı diyebilirim. Başka önerisi olan varsa onları da değerlendirmek isterim doğrusu, çünkü bu haftalarda artık gidip sipariş vermeyi düşünüyorum. Herkese kolay gelsin. Umarım hayallerimiz gerçek olur, birer masal kahramanı ya da prenses oluveririz. 

Fotografsız bir post oldu ancak ne yazık ki  kimse ürünlerin fotograflarını çektirmek istemedi. Böyle olunca da satın almayı bekliyorum o zamna bol bol fotograf çekeceğim =)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...