29 Mart 2012 Perşembe

Bursa'da Ulaş/ama/mak

Mudanya'da oturuyorum ve yüksek lisansımı yapıyorum. Bu sene bitecek, kurtulacağım diye bakıyorum. Okuldan çok Bursa'daki özel çıkarlardan başka birşey düşünülmeden geliştirilmiş ulşaım ağından tiksinmiş durumdayım.

Buradan üniversiteye doğrudan giden bir hat var. Okula ilk başladığımda, tam da ders saatime uygun ne kadar güzel diye sevinmiştim. İlk dönemler aslında gayet düzgün işleyen bir hattı ilk duraktan kalktıktan 10dk sonra bulunduğum duraktan otobüse binip okula gidebiliyordum. Ancak gittikçe, otobüs saati kaymaya başladı. Bunun nedeni ise İdo'nun çalışma saatleri. Eğer bu otobüsün kalkacağı saatte gelecek feribot varsa otobüs öncelikle feribotun gelmesini ve boşalmasını beklemeye başlıyor. Bu şekilde otobüs önce 20 dakikada ve son durumda ise kalkış saatinden 40 dakika sonra bulunduğum durağa gelmeye başladı. Ancak baktığınız zaman otobüsün kalkış saati aynı gözüküyordu. geçmiş zamanlı konuştum çünkü otobüsü kullanan yolcuları bildilendirecek herhangi bir uyarı olmadan otobüsün saatleri İDO'nun yeni tarifelerine göre düzenlenmiş. 

Şunu anlarım, bu şekilde daha fazla kişi hizmetten faydalanıyordur, ve çoğunluğun çıkarı doğrultusunda kararlar alınması gerekir. Ancak özel bir firmanın oluşturduğu tarifelere uyumlu olarak belediye otobüs saatleri sıfırdan belirlenmesi bana ters geliyor. Bugün yaklaşık 50 dakika otobüs bekledim, ama ne gelen var ne giden. En sonunda derse yetişmeme artık imkan kalmadığını farkedip eve geri döndüm. şikayet yazmak için siteyi açtığımda, otobüsün hangi saatlerde çalıştığına da tekrar bakmak istedim. Ve tüm sefer saatlerini değiştiğini bu şekilde öğrendim. Benim bindiğim  saatteki otobüs tamamen kaldırılmış. Keşke bunu bu şekilde değilde, durağa ilk gittiğimde öğrenseydim. Oraya asılacak bir ilan için çok fazla çaba sarfetmeleri gerektiğini  sanmıyorum. 

Şu an o kadar sinirliyim ki anlatamam. Bugün orada çok önemli bir şeye yetişmek durumunda da olabilirdim. Ya da hastanede ameliyat olan bir yakınına yetişmeye çalışan biri de olabilirdi. Belediyeler eskiden toplum için çalışırlardı, artık özel firmalar için çalışıyorlarmış, bunu gördüm. Ne kadar acı.... 


.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...