14 Ağustos 2012 Salı

Damatlık Kaosu

Damatlık konusunda sıkıntı yaşadığımızdan daha önce bahsetmiştim. Sonunda olay bir sonuca bağlandı. Bu dönemde sıkışmamak için kıştan damatlığı Tween'den almıştık. Tahmin de edilebileceği üzere ürün hiç kullanılmadı. Ancak kumaşta kendiliğinden çeşitli deformasyonlar olduğunu farkedince mağazaya götürdük ürünü . İncelemeye gönderdiler ve ürün kaynaklı bir problem olduğunu farklı bir ürün almamız söylendi. Oradaki ürünlere baktık ve beğenmedik. Üründen kaynaklı bir problem olduğu için de para iadesi talep ettik. Ancak firma kararları gereği bize hiç bir koşulda para iadesi yapamayacaklarını ancak uzun süre geçerliliği olan bir çek verebileceklerini söylediler.

Sonuçta zaten özel bir ürün alıyorsunuz, heveslenerek ve olan olay karşısında moraliniz bozuluyor. Üzerine bir de güvenip alışveriş yaptığınız firma cidden garip bir tutum sergiliyor. Mağaza dışında genel müdürlük ile de iletişime geçtik, problemi anlattık ancak oradan da olumsuz cevap aldık. Bunun sonucunda biz de hakkımızı aramak için Tüketici Hakem Heyetine başvuruda bulunduk. Bu başvurumuzun üzerinden 1 hafta geçmeden firma tarafından arandık. Ve şikayetimizi geri çekmemiz ve bunu kanıtlayan belgeleri onlara teslim etmemiz halinde paramızı iade edeceklerini söylediler. Farklı bir ürün, durum söz konusu olsaydı, sonuna kadar şikayetimin arkasında dururdum. Ancak konu damatlık olunca ve zaten yeterince stresli bir dönem geçirirken onların dediğini yapmak zorunda kaldık. Kesinlikle para iadesi yapmadığını söyleyen firma bize hemen hazırda koçanla bulunan para iade formalrını göstermeye başladı. 

Şahsen erkek giyiminde bu kadar büyük yer kaplayan bir firmanın bu şekilde davranmasını kesinlikle beklemezdim. Evet üründe problem çıkabilir, bu her zaman için olası bir durumdur. Önemli olan firmaların bu durumlar karşısındaki tutumudur. Bize ürünün aynısını sunabilirlerdi ama bunu yapamadılar, bu da anlayışla karşılanabilir. Ancak hiç bir ürün beğenmediğimiz ve kesinlikle bizimle alakalı olmayan bir problem karşısında yasal hak olarak gözüken para iadesinin yapılmaması bana çok yanlış geliyor. Bunun da ötesinde bunu yapıp ardından şikayetinizi çekin paranızı iade ediyoruz denmesi kesinlikle çok yakışıksız bir durum.

Biliyorum bunu okuduktan sonra senin yaptığın etik mi de diyebilirsiniz. Haklısınız da, bu konuda bir şey diyemem. Ama ben yalnızca yaşadığım, cidden üzüldüğüm bir olayı anlatmak istedim. Ve belki bu sayede bir kaç kişiye faydam olur dedim.

Bu sıkıntı stres sonrasında tekrar damatlık arayışına çıktık. Ve bulmamız hiç de zor olmadı doğrusu, diğerinden çok daha içimize sindi. Umarım bununla ilgili bir problem yaşamayız, artık. =) 

4 yorum:

  1. tatlım bzde beyaz ceket aradık ama bulamadıkkk gttk aldık siyah:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlla ki aksilikler oluyor, bütün sıkıntımız bu olsun tabii ama insanın canı sıkılıyor

      Sil
  2. aksilik olmadan olmuyor bu süreçte. tüketici hakem heyetinden çok tırsıyorlar, ceza falan alıyorlar bence iyi yapmışsın. insanı illaki o noktaya getiriyorlar. baştan kabul etseler de kimse uğraşmasa. geçen sene biz zaradan kardeşime bir ceket almıştık, altına bi türlü pantolon uyduramayınca gittik iade ettik hemen para iadesi yaptılar. kurumsal olmak herkesin harcı değil demekki.. neyseki halletmişsiniz hayırlı olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle kurumsallık ve müşteri memnuniyeti çok önemli ama herkes başaramıyor. Keşke insanları bu kadar yormasalar da tekrar ordan alışveriş yapma ihtimalimiz kalsa...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...